اسلایدر

خلق تصاوير سه‌بعدي در هوا با ليزر!
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

مهندسان شركت ژاپني بورتون با استفاده از ليزر، نيتروژن و اكسيژن موجود در هوا را برانگيخته و بدون استفاده از صفحه نمايشگر، تصاوير سه بعدي طبيعي را در فضا ايجاد كردند.

برخلاف بيشتر نمايشگرهاي سه بعدي كنوني كه يك نوع تصور نوري بوده و بر اختلاف منظر يا نابرابري ذاتي در بينايي دو چشمي انسان تكيه دارند، سيستم سه‌بعدي آئريال كه نسخه تكامل يافته كار پنج ساله تيم‌هاي دانشگاه كيو و موسسه ملي فناوري و علوم صنعتي پيشرفته ژاپن است در هوا يا زير آب قابل اجرا بوده، به هيچ نوع صفحه تصوير احتياج نداشته و اثر آن بسيار چشمگير است.

به گفته اين مهندسان، بيشتر دستگاه‌هاي سه بعدي كنوني، تصاوير را بر روي نمايشگرهاي دوبعدي طرح‌ريزي كرده و با تصور نوري آن را به شكل يك ‌بعدي نشان مي‌دهند.

اين سيستم به تمركز نور ليزر بر نقاطي مي‌پردازد كه مولكول‌هاي اكسيژن و نيتروژن هوا را تا سطح برانگيختگي پلاسما، تحريك مي‌كنند. كنترل رايانه‌يي موقعيت ليزر مي‌تواند به آميخته شدن نقاط به شكل طرح‌هاي قابل شناسايي و بسيار شبيه هولوگرام در هواي رقيق منجر شود.

سيستم شركت بورتون مي‌تواند در هر ثانيه حدود 50 هزار نقطه ساخته و نرخ فريم آن در حال حاضر حدود 10-15 فريم در ثانيه است كه مهندسان در تلاش براي ارتقاي آن تا 24-30 فريم در ثانيه هستند.

محققان در ويديويي كه توسط اين شركت براي معرفي اين محصول ارائه شده، تركيبي از ليزرهاي قرمز،‌ سبز و آبي را از پايين به يك محفظه كوچك آب تابانده و تصاوير رنگي را پديده آورده‌اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, :: 23:19
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.